Pozycjonowanie Poznań. Bardzo istotną częścią pozycjonowania stron internetowych jest budowanie profilu linkowego własnej strony. Postrzeganie tego działania zmieniało się diametralnie na przestrzeni czasu. Na początku uważało się, że im więcej linków prowadzi do naszej strony, tym lepiej oddziałuje to na jej pozycję w wyszukiwarkach. Rzeczywiście, miało to swoje odbicie w efektywności działania całego procesu. Później jednak, wraz z ewolucją algorytmów wyszukiwania, w grę zaczęło wchodzić również linkowanie wewnętrzne, a z kolejnymi latami jakość linków zaczęła brać górę nad ich ilością.

Dziś rzadko kiedy używa się narzędzi do masowego linkowania, a znacznie częściej inwestuje się w linki bardziej wartościowe. No właśnie, ale skąd je brać? Czy linkowanie zewnętrzne jest istotniejsze od tego wewnętrznego? Na ten temat powiemy w dzisiejszym wpisie.

Linki zewnętrzne a linki wewnętrzne – które są ważniejsze?

poznań pozycjonowanie stronNa profil linkowy strony internetowej składają się tak linki zewnętrzne, jak i te wewnętrzne i oba ich rodzaje mają znaczący wpływ na pozycjonowanie. Poznań, Europa czy cały świat – niezależnie od tego, czy celujemy w pozycjonowanie lokalne, czy bardziej globalne, powinniśmy mieć to na uwadze. Podobnie jednak jak to, że oba te rodzaje linków wpływają na nie w nieco inny sposób.

Linkowanie wewnętrzne pomaga w dystrybuowaniu treści wewnątrz naszej strony. Dzięki niemu wyszukiwarka łączy poszczególne treści ze sobą i dociera do tych, do których wcześniej nie zdołała. Poza tym wszystkim, tego typu linkowanie wpływa też bezpośrednio na odsłony generowane w obrębie strony. Użytkownik chętnie kliknie w link, jeśli ten rozwinie wybraną kwestię lub będzie współgrał z tematem, o którym właśnie czyta. Linkowanie wewnętrzne powinno się rozegrać zanim przejdzie się do tego zewnętrznego. Wtedy też moc płynąca z tego ostatniego będzie częściowo przekazywana innym podstronom, a cały proces wykorzystamy w bardziej efektywny sposób.

Linkowanie zewnętrzne to z kolei, jak sama nazwa mówi, pozyskiwanie linków z zewnątrz. Aktualnie stawia się na ich jakość, a nie ilość – mają pojawiać się naturalnie (najlepiej bez naszego udziału). Muszą więc być:

  • pochodzące ze stron powiązanych tematycznie z naszą stroną, a najlepiej z konkretną treścią,
  • wywodzące się ze stron szanowanych przez Google, z wysokim współczynnikiem Domain Authority,
  • naturalnie wplecione w treść – niekoniecznie pod słowem kluczowym, na które pozycjonujemy,
  • regularnie pozyskiwane – nie możemy zdobyć stu linków tego samego dnia, by potem nie zdobywać ich wcale.

Gdzie szukać linków zewnętrznych?

Pozycjonowanie Poznań.

Niegdyś linki zewnętrzne pozyskiwało się dosłownie zewsząd. Publikowało się je w stopkach for internetowych, w komentarzach do wpisów blogowych czy w księgach gości, rzadko kiedy patrząc na ich jakość. Dziś trzeba się nad tym wszystkim znacznie bardziej zastanowić. Liczy się bowiem zróżnicowany i naturalny profil linkowy, a nie taki bazujący na spamie. Zdobywając linki poniekąd chcemy wspomóc ich naturalne pozyskiwanie. Celujemy więc w strony, które rzeczywiście byłyby w stanie nas cytować czy odnosić się do naszej strony internetowej.

Linków zewnętrznych powinniśmy szukać przede wszystkim na powiązanych tematycznie stronach – najlepiej tych najpopularniejszych. Musimy mieć świadomość tego, że nie będą one darmowe. Będą jednak świetną inwestycją, która zwróci się w czasie. Od stron najwyższej jakości możemy przejść do blogów amatorskich, również trzymając się tematyki. Celem zróżnicowania profilu linkowego, odwiedzajmy też fora dyskusyjne – również tematyczne. Nie spamujmy w nich jednak, a umieszczajmy linki bardziej strategicznie. Ostatnie w hierarchii mogą być nasze własne zaplecza. Rozbudowując ich bazę dbajmy o ich unikalność, ale i o ich własne profile linkowe. Nie bazujmy ich na tych samych stronach, różnicujmy je. Podejmujmy się naszych działań kompleksowo i w sposób przemyślany – tak, aby wycisnąć maksimum z poświęcanego temu czasu. Wtedy też będziemy mogli mieć pewność, że osiągniemy zamierzony efekt.

Nigdy nie umieszczajmy linków site-wide. Celujmy w te, które trafią na podstronę – najlepiej artykułu sponsorowanego, przygotowanego z myślą o naszych potrzebach i pod kątem pozycjonowania.

Podsumowanie

Istnieje wiele aspektów mających wpływ na skuteczne pozycjonowanie. Poznań, Wrocław, Łódź – niezależnie od tego, czy celujemy w któryś z tych (lub dowolny inny) rynków lokalnych, czy też planujemy pozycjonowanie bardziej globalne, musimy mieć świadomość tego, jak istotne w tym wszystkim jest odpowiednie linkowanie. Profilu linkowego nie buduje się w kilka dni czy miesięcy, a przez cały okres istnienia strony. To, jak się to zrobi często zadecyduje o efektach pozycjonowania. Nigdy więc nie bagatelizujmy tego, zawsze starając się pozyskiwać linki najbardziej wartościowe i rzeczywiście warte swojej ceny. Pamiętajmy, że w razie potrzeby zawsze możemy sięgnąć po usługi profesjonalistów. Agencje interaktywne dysponują potężnymi zapleczami, które chętnie udostępnią i nam. Jeśli więc nie mamy już pomysłu na nowe linki, to one mogą nam ich dostarczyć.