Każdy przedsiębiorca, który sprzedaje ubrania, stara się, aby jego sklep był atrakcyjny i stylowy, aby klient chciał tam przychodzić i robić zakupy. Istnieją jednak różne niuanse, które wpływają na to, czy sklep stanie się popularny wśród kupujących, czy nie. Na przykład niewiele osób wie, że wyposażenie sklepu ma znacznie większy wpływ na sprzedaż, niż się z początku wydaje. Z pewnością pomaga stworzyć w sklepie z odzieżą pewną atmosferę, która wraz z produktami przyciągnie określonych klientów (młodzież, biznesmeni itp.). Tak więc, zagadnienie jak ustawić meble sklepowe dla każdej grupy wiekowej jest niesłychanie ważne?

Jak ustawić meble sklepowe na odzież?

Zagadnienia takie jak zagospodarowanie przestrzeni sklepowej, organizacja sprzedaży, zdobienie witryn nieustannie niepokoją właścicieli sklepów odzieżowych. Wybierając ubrania, można śmiało powiedzieć, że człowiek podejmuje decyzję o zakupie dopiero wtedy, gdy widzi produkt. W sklepach odzieżowych niemałe znaczenie ma design wyposażenia, który musi odpowiadać koncepcji projektowej i idealnie do niej pasować.

Ważne jest również, aby wziąć pod uwagę powierzchnię sklepu, np. nieporęczne regały i szafki nie nadają się do małych przestrzeni. Tutaj trzeba dokonać wyboru na korzyść konstrukcji ściennych, lekkich wsporników, wieszaków i stojaków narożnych. Na małej powierzchni konieczne jest jak najefektywniejsze wykorzystanie przestrzeni, tak aby każdy odwiedzający miał nieskrępowany dostęp do wszystkiego, ale nie stwarzał możliwości tłoku i niedogodności dla kupujących. Umiejętne rozmieszczenie stojaków i wsporników z łatwością rozwiąże ten problem.

Na dużej powierzchni odpowiednie są szafy, regały dwustronne, regały różnej wielkości, gabloty, stojaki, półki, konstrukcje rurowe i inne meble sklepowe, na których można umieścić dużą ilość odzieży w sposób maksymalnie dostępny dla zwiedzających. Dobrze dobrane i ustawione meble sklepowe na odzież rozwiązuje wiele problemów związanych z wyposażeniem. Na początek sprawia, że produkty są bardziej widoczne dla klientów. Dzięki dużym szklanym witrynom, ladom i regałom, perforowanym systemom sklepowym pojawia się doskonała okazja do jak najlepszego ułożenia produktów. A realistyczne manekiny męskie, damskie i dziecięce pomagają prawidłowo powiesić towar, skupić na nich uwagę i zaprezentować go z korzystnej strony.

Aby odpowiednio ustawić meble sklepowe na odzież i zapewnić zysk, potrzebny jest:

  • Zapewnienie swobodnego i nieograniczonego dostępu do istniejących kolekcji poprzez racjonalne rozmieszczenie półek i regałów. Nie można zaśmiecać przestrzeni dużą ich ilością. Warto wybrać otwarte półki. Meble sklepowe stacjonarne i mobilne, zawiasowe i naścienne, wyspowe i półwyspowe, malowane i chromowane mają za zadanie wzbudzić zainteresowanie zwiedzających. Wreszcie, specjalne meble sklepowe na odzież zapewnia wygodny i łatwy dostęp do towarów.
  • Generalnie odpowiednio dobrane i ustawione wyposażenie sklepu z odzieżą pozwala rozmieścić, ułożyć i zawiesić na wieszakach całą gamę oferowanej odzieży, co nie pozostanie niezauważone przez klientów zainteresowanych zakupem. Szklane półki wizualnie powiększają przestrzeń, pozwalają lepiej zobaczyć produkt.
  • W przypadku prostego sklepu odpowiednie są jednostronne witryny, a dla działów samoobsługowych dwustronne regały ekspozycyjne. Będzie to wygodne dla potencjalnych klientów i kupujących, a także dla pracowników podczas wystawiania towarów.
  • Prawidłowy projekt sklepu zakłada mnogość luster w całym obszarze sprzedaży.

Ustawienie mebli do sklepu z odzieżą

  • Rozmieszczając meble sklepowe, należy zwrócić szczególną uwagę na zagospodarowanie przestrzenne – wieszaki z modnymi i drogimi ubraniami należy umieścić przy wejściu i po prawej stronie, przy czym tańsze w głębi. Dostęp do towaru na wieszakach zmniejsza ilość personelu, a otwarty plan pozwala sprzedawcy kontrolować sklep.
  • Trzeba także zwrócić szczególną uwagę na przymierzalnie. Muszą być co najmniej 2 kabiny. Zadbać o obecność dużego lustra, haczyków i wieszaków, pufy, dywanika i jasnego oświetlenia.
  • Do opłacalnej prezentacji garniturów i spodni potrzebne są wieszaki. Pożądane jest, aby w ich pobliżu znajdowały się lustra o pełnej długości.
  • Kosze są najczęściej używane do eksponowania wyprzedaży lub artykułów sezonowych. Kosze są umieszczane na platformie bliżej kasy lub strefy wejściowej.

Meble do handlu w sklepie z odzieżą

Same meble sklepowe w sklepie z odzieżą nie powinny wyróżniać się i rozpraszać kupującego. Do tego w naszych czasach używane są meble, zaprojektowane tak, aby mogły wtapiać się w ścianę sklepu. Każdego roku taki sprzęt wchodzi w modę i jest ulepszany. Na przykład, jeśli wcześniej stosowano proste wsporniki z dużą średnicą, teraz zaczęto robić cienkie wsporniki wygięte w rurkę, a także pochyłe i zygzakowate ze specjalnymi kulkami na wieszaki.

Różne stojaki ścienne i projekty z ogranicznikami i wieszakami uchylnymi to dobre opcje dla sklepu odzieżowego. Urządzenie przyścienne oparte jest na systemie modułów, który składa się z wąskich regałów perforowanych oraz różnych elementów wiszących. Taki system jest mocowany do ścian za pomocą śrub, a następnie pochylony wspornik z ogranicznikami jest wkładany do samego stojaka.

W sklepach z odzieżą damską półki na torebki są zwykle nad regałami z sukienkami i płaszczami, szaliki i szale są nietypowo rozłożone na stołach wystawowych, a w miejscu, w którym klienci płacą za zakupy. Wszystkie dodatkowe towary umieszcza się tutaj blisko ubrań, z którymi są połączone na samodzielnych stoiskach handlowych. W sklepie z odzieżą męską prawie zawsze są lady ze skórzanymi paskami, z teczkami i wieszaki z krawatami.