Olbrzymia konkurencyjność w obrębie niemal każdej istniejącej na rynku branży sprawiła, że firmy muszą uciekać się do coraz lepszych, skuteczniejszych, ale i przy okazji bardziej oryginalnych i praktycznych sposobów na poszukiwanie klientów i ogólnie pojęte promowanie się. Podczas gdy niegdyś najpopularniejszą metodą na to było rozdawanie ulotek czy umiejscowienie tejże reklamy na billboardach i plakatach, dziś zostało to zastąpione przez rzeczy nowocześniejsze i bardziej lubiane przez ich odbiorców. Warto tu przystanąć na chwilę i skupić się na czymś takim, jak sitodruk na ubraniach, który jest coraz popularniejszy. Jak się okazuje, nie tylko na rynku reklamy.

Czemu warto postawić na sitodruk na ubraniach?

Sitodruk na ubraniach jeszcze kilkanaście lat temu był czymś drogim i stosunkowo nieznanym. Dziś z kolei stanowi jedną z popularniejszych form promowania się firm z całego świata (ale nie tylko, gdyż sięgają po niego również osoby prywatne – to nie na nich jednak skupiamy się w tym wpisie). Wynika to przede wszystkim z postępu technologicznego, który sprawił, że maszynami do jego wykonywania dysponuje większa ilość firm, aniżeli jeszcze do niedawna. Motorem napędowym jego popularności jest też ogromny popyt – ludzie powoli odchodzą od kupowania ubrań przygotowanych na podstawie szablonu, zadrukowanymi w ten sam sposób w milionach identycznych egzemplarzy.

Z perspektywy firmy, która inwestuje w sitodruk na ubraniach w celu reklamy własnej działalności wyróżnić niżej przez nas wspomniane zalety tegoż posunięcia.

  • Ubrania z reklamą są lubiane przez odbiorców – reklamowe zastosowanie sitodruku na ubraniach zostało odkryte znacznie później, niż stał on się popularny w tak zwanym „mainstreamie”. Ludzie uwielbiają posiadać koszulki, bluzy i inne elementy odzieży inne niż pozostałe, limitowane i niedostępne w sklepach. W związku z tym wręczając taki „gadżet promocyjny” możemy mieć pewność, że będzie on noszony, a obdarowana osoba szybko o nim nie zapomni. Przede wszystkim jednak nie wyrzuci go (co jest największą bolączką czy to toreb reklamowych, czy też wyżej przez nas już wspomnianych ulotek).
  • Sitodruk na ubraniach stanowi długofalową formę reklamy – jak już wcześniej wspomnieliśmy, ubrana ze śmiesznymi / inteligentnymi / unikalnymi wzorami są chętnie noszone. Jeśli w jakiś sposób (bezpośrednio lub niebezpośrednio) nawiązują do naszej firmy czy zawierają adres do naszej firmy, będą przekazywały informację o niej wszystkim tym, którzy je zobaczą – nie przez kilka godzin czy dni, ale nawet przez wiele lat. Jest to zatem inwestycja mocno długoterminowa.
  • Pozwala nam zadrukować praktycznie dowolną powierzchnię – podczas gdy jeszcze do niedawna drukować można było niemal wyłącznie na koszulkach (T-Shirtach), a w dodatku na mocno ograniczonym ich polu, współcześnie dostępne nowoczesne technologie pozwalają sięgnąć po sitodruk na ubraniach niemal każdego rodzaju. Spodnie, bluzy, kurtki – to tylko niektóre z nich. Możliwości są niemal nieograniczone.
  • Pozwala na dokładne targetowanie – z uwagi na to, że mamy całkowitą dowolność zarówno jeżeli chodzi o dobór wzoru, jak i ubrania, które będziemy zadrukowywać, możemy dokonywać bardzo dokładnego targetowania. Sitodruk na biustonoszu sportowym pozwoli nam na przykład trafić do kobiet uprawiających sport czy po prostu trenujących na siłowni. Jest to świetne, jeżeli nasz produkt jest ściśle tematyczny i… no właśnie, targetowany w wąską grupę ludzi.

Dlaczego ludzie lubią reklamę w postaci sitodruku?

Sitodruk na ubraniach w postaci reklamy firmy ma jedną olbrzymią zaletę – jest czymś, co ludzie bardzo chętnie przyjmują i czego nie traktują jako reklamę bezpośrednią. Wszystko dlatego, że otrzymują nie coś, co ma być zaledwie ozdobą czy rzeczą, którą za chwilę wyrzucą, ale coś reprezentującego sobą rzeczywistą wartość. Coś, czego nie chcieliby się pozbywać, a co prędzej oddałby rodzinie czy znajomym. Wszystko zależy tu jednak od tego, jakiej jakości będzie wspomniany sitodruk na ubraniach, a raczej nie tyle sitodruk, co same ubrania. Liczy się również forma podania – reklama tego typu nie może być przeprowadzana w taki sam sposób, jak w przypadku wyżej już przez nas wspomnianych ulotek (a zatem przez zwyczajne i przypadkowe rozdawnictwo). Powinna być targetowana, a same ubrania powinniśmy wręczać osobom rzeczywiście zainteresowanym tematyką, wokół której się obracamy. Doskonałym miejscem do tego są chociażby targi branżowe, eventy specjalne czy też cokolwiek, co zrzesza wokół siebie osoby, w które chcielibyśmy celować, a które będą mogły stać się naszą „żywą reklamą”.

Podsumowanie

Sitodruk na ubraniach nie bez powodu staje się jedną z najczęściej wybieranych form reklamy większych i mniejszych firm. Wynika to przede wszystkim z efektów, jakie jest on w stanie przynieść, a jakie przekładają się na rzeczywiste wyniki (tak zwane konwersje). Można śmiało powiedzieć, że sitodruk i ubrania idą w parze, a zainwestowanie w nie jest czymś rozsądnym – czymś, co przyniesie naszej firmie długofalowe efekty.